Това посочва регионалният министър Лиляна Павлова в писмен отговор на запитване от председателя на Комисията по транспорт на парламента Настимир Ананиев - предвижда ли се рехабилитация на пътния участък, предаде БГНЕС.

"Трайно подобряване на транспортно-експлоатационните характеристики на пътната отсечка от Републикански път I-5, от град Русе до Бяла, може да се постигне с рехабилитация, за което е необходимо изработване на технически проект и осигуряване на значителен финансов ресурс за строително-монтажните работи. За съжаление Агенция “Пътна инфраструктура” не разполага към момента със средства за извършване на такъв вид ремонтни дейности”, обяснява Павлова.

Отсечката Русе-Бяла е станала нарицателна за "път-убиец" заради високата концентрация на тежки катастрофи с множеството жертви. За 2015 г. в участъка са регистрирани 1683 нарушения, станали са 234 произшествения, с 11 убити и 68 ранени. Освен, че е изключително натоварен, пътят е с лошо качество на асфалтовата настилка.

В писмения отговор на Лиляна Павлова се отчита значението на пътния участък, който се явява ключов по направлението от и към Дунав мост.

Изрично е посочено, че със средства от бюджета през изминалите две години са извършени дейности по “изкърпване на компрометирани участъци от настилката, профилиране и попълване на банкети, почистване на отводнителни окопи и ландшафтно оформяне”.

Отговорът не съдържа информация за точната сума, която е инвестирана в ремонтните дейности. Няма и информация в какви срокове МРРБ и АПИ предвиждат цялостна реконструкция на отсечката, както и прогнозна стойност колко би струвало това.

В заключение Павлова уточнява, че през септември-октомври 2016 г. са предвидени нови ремонтни дейности на участъка Русе-Бяла, които ще включат отново “изкърпване” на деформирана настилка, както и изрязване на “опасни крайпътни дървета”.

През май стана ясно, че оценката на въздействието на околната среда на проекта за новия път между Русе и Бяла трябва да е готова до ноември, за да може след това да минат всички съответни съгласувания и да се утвърдят конкретните трасета и защитените зони.