Изграждане на трасе, което да свърже Букурещ с Русе, оттам да продължи към Търново и през тунел под Шипка да се свърже с „Тракия“ и „Марица“, която води съответно до Свиленград и Истанбул, като това се реализира с въвеждане на ТОЛ система с дългосрочна концесия.

Такава възможност лансира премиерът Бойко Борисов, който участва в срещата на лидерите на страните от формата ЦИЕ 16+1. Тя се проведе в Суджоу, Китай и в нея взеха участие представители на Пекин и 16 държави от Централна и Източна Европа, включително и България.

Според Борисов проектът би бил изключително успешен ако се предостави дългосрочна концесия с ТОЛ система за плащане на Китай. Този метод на заплащане се планира да бъде въведен и у нас поетапно от 2017 година.

Така на практика ще се промени първоначалният план за пътя Русе-Свиленград. Той трябваше да минава през прохода Хаимбоаз.

Повече подробности по темата даде строителният министър Лиляна Павлова. Тя обясни, че китайските инвеститори са пресметнали, че би имало добър ефект, ако пътят мине през планирания тунел под Шипка.

Интересът към пътя Русе - Свиленград е по-скоро не към оригиналния му вариант, предложен от българска страна: Русе - Търново - Хаинбоаз - Свиленград, а към комбиниране на тунела под Шипка с маршрута на пътя Русе - Свиленград. Това коментира пред журналисти министърът на регионалното развитие.