Това съобщи зам.-председателят на клъстера "Инвеститори в зарядна инфраструктура и електрически превозни средства" Весела Шаранкова, която се срещна с кметския екип на общината, цитирана от БГНЕС.

По думите й тестването на идеята да се пусне електробус, който да обслужва гражданите, е свързано с изготвянето на нова транспортна схема на Русе.

Шаранкова обясни, че автобусът е с дължина 12 метра и с капацитет за превоз на 64 пътници. Автономният му пробег изцяло на ток е 250 километра.

"Става дума за безплатен тестов период от един до три месеца, за да може да се види реално какви ще бъдат разходите и как ще бъде възприето транспортното средство от гражданите. Ако се приеме този вид транспорт да обслужва някоя от линиите на градския транспорт, ще се мисли и за финансиране с помощта на европейски средства в новия програмен период", каза Шаранкова.

Тя допълни, че към момента подобен автобус няма в градовете. Тя посочи, че в България има малко под 500 електрически превозни средства, а зарядни станции за публично ползване има в София, в Стара Загора, в Добрич. Предстои да бъдат изградени в Пловдив и във Варна.

Българска компания е получила и финансиране по норвежки проект, което ще подпомогне инсталацията на бързи зарядни станции по магистралите София-Бургас, Бургас-Варна, Варна-София.

Шаранкова обясни, че това трябва да стане до края на април 2016 г., като ще бъдат изградени 10 съоръжения. Тя каза още, че към момента има българска куриерска фирма, която е купила 20 електромобила за своята дейност и в рамките на първата година е отчела намаляване на разходите.

Според Шаранкова се очаква до пет години в България да бъдат изградени минимум 7000 зарядни станции, а броят на електрическите превозни средства да е между 15 000 и 20 000.