"Идват хора да си търсят работа, не са добре подготвени, но затова пък имат високи изисквания за заплащането си, но всъщност не са полезни за фирмата си. Всички искат да са ИТ специалисти, мениджъри, да работят в офис, а никой не иска да стругова и да работи на машини", коментира още Стоянова.

Другият проблем е, че фирмите от бранша все още не са готови за експорт.

Според Венцислав Иванов, собственик на русенска мебелна фирма, тясната специализация в конкретен вид мебели е основната пречка за реализация на външни пазари.

"За външните пазари проектите са невероятно сложни и изискват много ръчен труд, но от друга страна водят до стимулиране на развитието, инвестирането в технологии и оборудване, за да може да се отговори в крайна сметка на все по-високите изисквания на външните клиенти", каза Иванов.

Наблюденията сочат, че по принцип българинът купува мебели, но ценовите нива са се разделили неимоверно много.

"Изчезна средата и поради тази причина пазарът е много труден – или е много ниско, или е много високо, а това не е добре, щом няма среда", коментира Иванов.

Като пример той посочи, че в кухненското обзавеждане средната цена за джоба на българина е в диапазона 1500-2000 лева. Този пазар обаче вече вече го нямало.

"Или се купува кухня за 300-400 лева просто, защото трябва да свърши работа, или се купува лукс, където цените са от порядъка на 16 000- 20 000 лева. Средният сегмент липсва", допълни бизнесменът.