Инициативата е на председателя на сдружение "Бъдеще за Русе" Бойко Никифоров, който смята, че строителните материали са некачествени.

"Това, което взехме, го показахме на строителни специалисти, а те ни казаха, че това са отпадъци от кариерите, които са работили по времето на Тодор Живков, защото съдържат кал и които по него време са се изхвърляли на боклука", обясни Никифоров пред БГНЕС.

Затова той изпраща на Юнкер лично едно малко колетче - да вземе съответните мерки и да пита специалисти от Европа - годни ли са тези материали за слагане в магистралите на Европа.

"Ако прецени, че са годни, значи всичко е О.К., магистралата и бул."Тутракан ще работят безотказно, ако установи, че не са годни, нека да прекрати това безобразие, защото те вероятно се влагат във всички магистрали в България", категоричен е Бойко Никифоров.

В същото време кметът на Русе Пламен Стоилов заяви, че е изпратил писмо, с което е сезирал главния прокурор и председателя на ДАНС, че "Бойко Никифоров със своите действия, които са абсолютно необосновани, без никакви доказателства, уронва престижа както на Русе, така и престижа на България".

В писмото си отбелязва още, че с действията си Никофоров създава предпоставка за блокиране на еврофондовете, което по смисъла си ще бъде сериозна щета не само срещу община Русе, но и срещу цялата страна.

"Крайно време е такива хора, които търсят евтини политически изяви, да дават обяснение и да им се търси отговорност", категоричен е Стоилов.

Той твърди, че проектът е защитен по всички правила пред програмата ТСГ Румъния - България, минава съответния мониторинг и надзор. Проблемните участъци, които са се появили преди два месеца, са били в района на Пухлево дере, където е най-ниската точка от целия обект.

"Самият район е характерен с честите заливания на стария път, който беше на мястото. Там имаме наличие на много големи подпочвени води, дори при високи нива на река Дунав, те се вдигаха и има постоянно заблатяване", обясни зам.-кметът по устройство на територията Димитър Наков.

По думите му проблемът там вече е решен с полагането на льосо-циментови настилки, след което има изцяло ново легло от баластова настилка и няма да има второ пропадане.

Реконструкцията на булевард "Тутракан", който е важна пътна артерия към Дунав мост, започна миналата година. Броени месеци преди да приключи част от готовото трасе се нацепи. От общинската управа са категорични, че проблемът вече е решен.