Средствата  са част от проекта "Интегрирана система за градски транспорт" на обща стойност близо 30 млн. лева, съобщи заместник-кметът Димитър Наков, цитиран от БТА.

Подобен ремонт не е извършван от 1989 г. и това води до чести аварии.

Рехабилитацията, която се осъществява вече няколко дни, включва пребоядисване на всички стълбове от контактната мрежа и подмяна на 75 км контактен проводник, както и на елементи, от които зависи скоростта на подвижния състав.

Ремонтът трябва да приключи до средата на август тази година.

Изпълнителният директор на превозвача "ЕГГЕД България" Николай Къдрев коментира, че около 320 000 пътувания месечно се осъществяват с градския тролейбусен транспорт, като дружеството притежава 51 превозни средства.

В отговор на въпрос той каза още, че средната възраст на автопарка е 24 години. Всички тролейбуси са закупени втора употреба от европейски страни, като последното обновяване е било преди две години - с осем 25-годишни тролея.

Къдрев посочи, че трябва да се мисли как автопаркът да бъде обновен. Купуването обаче на нови тролейбуси е невъзможно, тъй като средствата на дружеството са силно ограничени.

Цената на най-евтиния тролей, произвеждан в Европейския съюз, е около 800 000 лева.