124
0
Родители докарали в Медицински център "Лора" детето си с лека температура и поискали да бъде прегледано, но без да платят таксата от 30 лева, предаде dunavmost.bg.
Бащата настоявал за безплатен преглед в частното заведение, с мотива, че всички в семейството са здравноосигурени.
Той започнал да обижда и скубе лекарката, дори счупил очилата й.
Медицинската сестра обаче натиснала паник бутона и виждайки пристигащите сотаджии, семейството избягало.
От болничното заведение коментират, че подобни недоразумения се случват поради неизяснени казуси в здравното ни осигуряване.
По принцип всеки, който е здравноосигурен, има право да бъде прегледан от друг личен лекар срещу потребителска такса, но в работното му време и то само веднъж в месеца.
В почивните дни обаче хората трябва да си плащат пълната такса на съответния медицински център.
Специалистите коментират, че за да не се стига до подобни инциденти, трябва да бъде включен и вторият стълб на здравеопазването, а именно доброволните здравнозастрахователни дружества.
При тях човек допълнително се осигурява здравно и при нужда, отивайки в някой от частните центрове, дава картата си, чрез която през системата бива извършвано съответното заплащане.
В момента това се прави доброволно и много хора, да посещават специалисти и лекарите в дежурните кабинети.
Докторите допълват, че също така, на пациентите трябва да бъде разяснено кой случай е неотложен и кой не, за да не се стига до конфликти. Те разясняват, че всеки лекар е длъжен да окаже първа помощ при случай на спешност безплатно.
Ако медиците преценят обаче, че проблемът не е спешен, пациентът може да бъде пренасочен за друг ден или друго здравно заведение, или да му бъде изискано да си плати прегледа.
Бащата настоявал за безплатен преглед в частното заведение, с мотива, че всички в семейството са здравноосигурени.
Той започнал да обижда и скубе лекарката, дори счупил очилата й.
Медицинската сестра обаче натиснала паник бутона и виждайки пристигащите сотаджии, семейството избягало.
От болничното заведение коментират, че подобни недоразумения се случват поради неизяснени казуси в здравното ни осигуряване.
По принцип всеки, който е здравноосигурен, има право да бъде прегледан от друг личен лекар срещу потребителска такса, но в работното му време и то само веднъж в месеца.
В почивните дни обаче хората трябва да си плащат пълната такса на съответния медицински център.
Специалистите коментират, че за да не се стига до подобни инциденти, трябва да бъде включен и вторият стълб на здравеопазването, а именно доброволните здравнозастрахователни дружества.
При тях човек допълнително се осигурява здравно и при нужда, отивайки в някой от частните центрове, дава картата си, чрез която през системата бива извършвано съответното заплащане.
В момента това се прави доброволно и много хора, да посещават специалисти и лекарите в дежурните кабинети.
Докторите допълват, че също така, на пациентите трябва да бъде разяснено кой случай е неотложен и кой не, за да не се стига до конфликти. Те разясняват, че всеки лекар е длъжен да окаже първа помощ при случай на спешност безплатно.
Ако медиците преценят обаче, че проблемът не е спешен, пациентът може да бъде пренасочен за друг ден или друго здравно заведение, или да му бъде изискано да си плати прегледа.