На гражданите, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност.

При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 3 октомври, по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.

За да бъде издадено удостоверение е необходимо гражданите лично да подадат искане в ОД на МВР и Районното управление за дните от 30 септември до 4 октомври от 08.30 ч. до 17,30 ч. и на 5 октомври от 08.00 ч. до 18.00 ч.

Удостоверенията, осигуряващи възможност за гласуване в изборния ден, се издават само след подаване на заявление за издаване на лична карта и след цифрово заснемане на лицето на заявителя.

В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ и ОДМВР, независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.

Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

От полицията уточняват, че удостоверението се издава, за да послужи само пред Секционната избирателна комисия и е валидно за изборния ден 5 октомври.