В композицията, която се състои от 15 вагона, от които два ресторант-вагона, пътуват 91 пътници, предаде БТА.
Повечето от тях са от държави от Европейския съюз, като има по един от Сингапур и Япония, двама от Нова Зенландия, по петима от Бразилия и Канада, шестима от Австралия, а 28 са от САЩ.
Цената на еднопосочния билет е между 7000 и 10 000 евро.
За удобството на туристите се грижи персонал от 44 души, като повечето са италианци и французи.
Главният готвач Кристиан Бодигел обясни, че предлага на туристите основно френска и малко италианска кухня, но се съобразява и с исканията на пътниците, тъй като по думите му най-важното е клиентът да бъде доволен. Менюто всеки ден е различно.
"Туристите днес ще вечерят говеждо филе, предястие от миди и хайвер, плато със сирене, десерт с капучино и течен черен шоколад. За мен най-важното е клиентът, когато е във влака, да бъде като цар. Както казват, Ориент Експрес е царят на влаковете и клиентите също са царе", обясни Бодигел.
След едночасов престой на гара Русе, през който проявилите интерес русенци използваха, за да си направят снимки за спомен, влакът-атракция отпътува за Варна, а в Истанбул - последната спирка, трябва да бъдат утре вечер.
На връщане във влака ще пътуват двама души от Чехия и един от Хонконг.
Миналата година през септември 44-годишна българка пътува с легендарния влак, което се случва за първи път през последните години
Първото пътуване на Ориент експрес е на 5 юни 1883 година. То е траело 15 дни и е предизвикало сензация в цяла Европа. Сред пътниците по време на първото му пътешествие са били министри, посланици и журналисти.
След Втората световна война обаче този превоз е изместен от самолетите. В края на 20-ти век носталгията по романтиката на влаковите пътешествия връща в международните разписания "Ориент експрес" в целия му блясък.
Повечето от тях са от държави от Европейския съюз, като има по един от Сингапур и Япония, двама от Нова Зенландия, по петима от Бразилия и Канада, шестима от Австралия, а 28 са от САЩ.
Цената на еднопосочния билет е между 7000 и 10 000 евро.
За удобството на туристите се грижи персонал от 44 души, като повечето са италианци и французи.
Главният готвач Кристиан Бодигел обясни, че предлага на туристите основно френска и малко италианска кухня, но се съобразява и с исканията на пътниците, тъй като по думите му най-важното е клиентът да бъде доволен. Менюто всеки ден е различно.
"Туристите днес ще вечерят говеждо филе, предястие от миди и хайвер, плато със сирене, десерт с капучино и течен черен шоколад. За мен най-важното е клиентът, когато е във влака, да бъде като цар. Както казват, Ориент Експрес е царят на влаковете и клиентите също са царе", обясни Бодигел.
След едночасов престой на гара Русе, през който проявилите интерес русенци използваха, за да си направят снимки за спомен, влакът-атракция отпътува за Варна, а в Истанбул - последната спирка, трябва да бъдат утре вечер.
На връщане във влака ще пътуват двама души от Чехия и един от Хонконг.
Миналата година през септември 44-годишна българка пътува с легендарния влак, което се случва за първи път през последните години
Първото пътуване на Ориент експрес е на 5 юни 1883 година. То е траело 15 дни и е предизвикало сензация в цяла Европа. Сред пътниците по време на първото му пътешествие са били министри, посланици и журналисти.
След Втората световна война обаче този превоз е изместен от самолетите. В края на 20-ти век носталгията по романтиката на влаковите пътешествия връща в международните разписания "Ориент експрес" в целия му блясък.